Blide Spirejenter på stand

Blide Spirejenter på stand

Da er høsten nesten kommet og et nytt Spire-semester er i gang. Det begynte med stand på Høyskolen i Oslo og Akershus. Kine, koordinatoren for klimautvalget i Spire og jeg møttes på kontoret for å bære plakater, flyere og en stor roll-up. Vi ankom Pilestredet med tunge vesker og var forberedt på bra stand ute i det fine været. Det jeg ikke hadde tenkt så mye på var vind. Det var det en god del av. Roll-upen blåste ned en del ganger og vi spredde en del informasjon (les; kort som ble tatt av vinden). Løsningen ble steiner fra blomsterbedet, som selvsagt ble lagt tilbake igjen etterpå altså.

Vi møtte veldig mange hyggelige studenter da vi sto på stand. Det kan være at vi maste litt hull i hode på dem siden Spire driver med så mye forskjellig. Jeg innså også at jeg hadde mye info innabords, så da er det ikke så lett å stoppe alltid. Men de vi snakket med smilte likevel.

Kine i action på Spirestand

Kine i action på Spirestanden utenfor HiOA

På stand er det mye improvisasjon i begynnelsen. Det kan fort bli en del merkelige ord eller setninger som egentlig ikke gir mening. Som for eksempel få-frem-stemmene-fra-sør-arbeid. Tror jeg egentlig mente nord/sør-informasjonsarbeid. Jeg prøvde også å reklamere med at Spire har veldig mange jenter til to gutter. Vil evaluere den taktikken siden.

 

Håper uansett vi fikk noen til å ville gå på infomøtet på HiOA onsdag 28. August.

Skrevet av Mari Aspen, internasjonalt ansvarlig i Spire